Matematika, fizika, kémia tanár: Vörös Zoltán János
Bemutatkozás
Vörös Zoltán János
Bizonyára Te is érezted már úgy, hogy próbálod megtanulni a matematikát, újra és újra nekiállsz gyakorolni, majd amikor legközelebb előveszed, megint nem emlékszel semmire, és az egészet kezdheted elölről. Egyesek azt mondják, a matematikát csak érteni kell, mások azt, hogy nem elég érteni, a gyakorlat teszi a mestert. De mi van akkor, ha hiába gyakorolsz reggeltől estig, mégsem jutsz egyről a kettőre? És egyáltalán hogyan kell helyesen gyakorolni?
Ezen a ponton szokták sokan levonni azt a következtetést, hogy nem való nekik a matematika, és inkább hagyják az egészet, vagy csak kényszerből csinálják, és egy életre megutálják. Pedig valójában lehet, hogy csak nem volt jó tanáruk, nem mutatott nekik utat senki, hogy merre induljanak el. Olyan ez, mint a zenetanulás: ha nem megfelelően fogunk egy hangszert, hibás mozdulatokat sajátítunk el, amelyek egy idő után beidegződéssé válnak, és folyamatosan akadályozzák a fejlődést. A fejlődés hiánya, az állandó körbe forgás érzése frusztrációhoz vezet, elveszítjük a motivációnkat, és előbb utóbb (jobb híján) beletörődünk, hogy nem tudunk megtanulni zongorázni, gitározni, stb. Ugyanez a helyzet a matematikával. De lehetséges, hogy van kiút ebből az ördögi körből?
Vörös Zoltán János vagyok, okleveles vegyész, matematika és kémiatanár, 6 év magántanári, általános iskolai és egyetemi oktatói tapasztalattal a hátam mögött. Az előzőekben felvázolt problémával számos tanítványom esetében szembesültem már, és a probléma gyökere mindig nagyjából ugyanaz. Nevezetesen, hogy az általános és középiskolákban óriási mennyiségű anyagot próbálnak lenyomni a diákok torkán, miközben nincs idő a fogalmi megértésre és a kellő mennyiségű gyakorlásra sem. Rohanunk tovább, ma még a Pitagorasz-tételről volt szó, 2 hét múlva már lehet, hogy a másodfokú egyenlettel kell foglalkozni. Egy osztályban ráadásul meglehetősen korlátozott a lehetőség a kérdésekre, így a rossz beidegződések egyre szaporodnak, újabbakat generálnak, míg végül a gyerek teljesen elveszíti a fonalat, és azon veszi észre magát, hogy egymás után viszi haza a rossz jegyeket. A szülők ezen a ponton döntenek úgy, hogy magántanárt keresnek, akinek végre lesz ideje arra, hogy csak az ő gyermekükkel foglalkozzon - azonban számos esetben ekkor sem érnek el átütő sikert. Miért?
Nézzük, miből áll egy átlagos magánóra! A tanár rendszerint megkérdezi, hogy mit vettek aznap az iskolában, volt-e házi feladat, majd átbeszélik az aznapi anyagot, megcsinálják közösen a házikat, esetleg gyakorolnak a dolgozatra, és a tanár ad fel néhány feladatot önálló munkára. Vagyis a módszer nem változott: csupán az iskolai munkát toldozgatják-foldozgatják, afféle "tűzoltómunkát" végeznek, hogy mégis ne bukjon meg a gyerek. Ha viszont a módszerben nincs lényegi változás, akkor az eredményekben sem várható. De lehetne ezt másképp is csinálni? A válasz: IGEN!
Módszerem lényege a FOGALMI MEGÉRTÉSEN ALAPUL, amelyet a tanítványaimmal folytatott közös munka során alakítottam ki, így nem egy elméletről, hanem egy 100 %-ban gyakorlatban működő rendszerről van szó. Először segítek "kigyomlálni" a rossz beidegződéseket, felderítem, hogy melyek a kritikus pontok, a hiányosságok és hibás berögződések, majd ezeket közösen kijavítjuk, hogy aztán tiszta lappal indulva végre biztos alapokra építkezhessünk. Fontos, hogy az óra mindig a tanár és a diák közös munkája kell, hogy legyen: a tanár feladata nem az, hogy a gyerek szájába rágja, amit tudni "kell", hanem az, hogy rávezesse arra, amire képes magától is rájönni.
A matematikára különösen igaz, hogy minden problémára számos jó megoldási út létezik, és mindenkinek meg kell találnia azt az utat, amelyik az ő gondolkodásához legjobban illik, én pedig ebben szeretnék segíteni. Így nem fognak visszatérni a korábbi, hibás stratégiákból eredő rossz beidegződések sem, hiszen nem szorulunk rá, hogy kívülről vett "mankókra", másoktól kölcsönzött gondolatokra, megoldásmenetekre támaszkodjunk: helyette mindennél biztosabb támaszt nyújtanak a saját alapjaink. Szeretnél biztos alapokat, eleged van már az állandó körforgásból és az újra és újra visszatérő hibákból? Keress bátran, találjunk megoldást együtt a problémára!
Vörös Zoltán János
06-30-972-4339
Adataim
- Cím:
- Debrecen
- Telefonszám:
- 06-30/972-4339
- Facebook oldal:
- https://www.facebook.com/matekfelkeszites/
- Weboldal:
- https://www.youtube.com/watch?v=wXRoKvHlEUs
- Tanít saját helyszínen?
- Debreceni Egyetem Kémia Épület vagy Főépület
- Házhoz megy?
- A megadott helyszínek mellett megbeszélhetünk egyénileg más helyszínt is.
- Vállal csoportos oktatást?
- 4 fő
- Vállal online oktatást?
- igen
Tanított tárgyaim
Tárgy | Szint | Óradíj |
---|---|---|
Algebra | Középiskola, Érettségi / Felvételi | 5000 Ft / 60 perc |
Analízis | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Angol nyelv | Kezdő, Alapfok, Középfok | 5000 Ft / 60 perc |
Differenciálszámítás | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Fizika | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Integrálszámítás | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Kémia | Általános iskola, Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Matematika | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Üzenet küldése
- Angol tanár Hajdú-Bihar megye
- Angol tanár Hajdú-Bihar megye, online oktat
- Matematika tanár Hajdú-Bihar megye
- Matematika tanár Hajdú-Bihar megye, online oktat
- Fizika tanár Hajdú-Bihar megye
- Fizika tanár Hajdú-Bihar megye, online oktat
- Analízis tanár Hajdú-Bihar megye
- Analízis tanár Hajdú-Bihar megye, online oktat
- Kémia tanár Hajdú-Bihar megye
- Kémia tanár Hajdú-Bihar megye, online oktat
- Integrálszámítás tanár Hajdú-Bihar megye
- Integrálszámítás tanár Hajdú-Bihar megye, online oktat