Török Csaba HATÉKONY OKTATÁS ÉS TEHETSÉGGONDOZÁS, ANGOLUL VAGY NÉMETÜL IS!
Fizika, Kémia, Matematika
Angol nyelv, Magyar mint idegen nyelv, Német nyelv
Matematika, fizika tanár: Mándy Attila
Bemutatkozás
Mándy Attila ***** __ Egyetemek __ ==> __ Extrém tananyagok __ ==> __ Versenyfelkészítés ____ _ _ _ _ _ _ Általános és középiskola _ _ ==> _ _ Közép- és emelt érettségi _ _ _
Általános iskola. Középiskola (közép- és emelt szint). Egyetemek extrém tananyagai. Tehetségek gondozása.
______________________
_
__
_____
___________
______________________
Tartalom (Javaslom, hogy a rád vonatkozó szakaszt mindenképp olvasd át!):
Elérhetőségeim
Magamról
Tapasztalataim
Elképzeléseim
Egyetem (ZH-ra, vizsgákra felkészítés)
Érettségik (közép- és emeltszint)
Általános iskola (évközi)
Középiskola (évközi)
Tehetséggondozás
_____________________________________
Elérhetőségem:
Tel: 06 / 30 / 503 0127
_____________________________________
Magamról: A Budapesti Fazekas Mihály Gimnázium speciális matematika tagozatán jeles, majd az ELTE matematika szakán kitûnõ eredménnyel végeztem. Egyetemi éveim alatt 4 alkalommal, általános- és középiskolában összesen 3 ízben nyertem el országos matematika verseny elsõ díját.
_____________________________________
Tapasztalataim: Az elmúlt évek oktatási tapasztalatainak eredményeként átfogó ismereteim alakultak ki a budapesti egyetemek (ELTE, BME, Corvinus, BGF, OE, ZNE, SZIE stb.) matematika tananyagairól, mind a BSC, mind az MSC szakok esetén. Jó néhány esetben kerestek meg a normáltól eltérõ, speciális matematikai problémákkal, tananyagokkal.
Emellett a normál általános- és középiskola, valamint a speciális matematika tagozatok tananyagának oktatásában is tapasztalatokra tettem szert. Gyakran keresnek meg tanulási nehézségekkel küzdõk is. Esetükben talán még inkább döntõ jelentõségû a közvetlenség, a tudás hétköznapi, egyszerûsített közlése, a kisebb sikerek pozitív értékelése. (ld. még alább)
_____________________________________
Elképzeléseim: Az egyéni oktatásban talán pont személyes jellege miatt hiszek. Ezért minden tanítványomnak felajánlom, hogy tegezõdjünk. Bármely szintû is a kihívás, az együtt tanulás során, a magyarázatok tekintetében központinak érzem az egyszerû, hétköznapi közlésformát, a szakszavak és képletek valódi értelmezését. A kezdetben idegennek tûnõ, nehezen átlátható formalizmus sokaknak joggal jelent problémát. A téma - ezzel sok esetben teljesen egyenrangú - egyszerû szavakkal, gondolatokkal történõ megértésével tapasztalatom szerint azonban kialakítható egy átfogó kép. Fokozatosan közelítve az adott iskola által elvárt szakszerû megfogalmazásig, végül a formális átlátásig, leírásig kell eljutni. Ez általában azoknál a tanulóknál is eredményre vezet, akik nem érzik magukat erõsnek a matematika terén, és a leghatékonyabb módot szeretnék választani a dolgozatok, vizsgák sikeres teljesítéséhez.
_____________________________________
Egyetem (ZH-ra, vizsgákra felkészítés): Szinte a matematika bármely területérõl vállalok oktatást, szinte bármilyen szinten. Ugyanakkor (ezt talán nem mindenkivel közlik) a matematika máig fejlõdõ tudomány. Bár általában egy-egy ág oktatásakor úgy tûnik, némileg egységesült (pl. analízis, statisztika, stb.), valójában mindig sokszínû, és szinte véget nem érõnek mutatja magát.
A normál tananyagok (ld. alább) esetében általában nem szükséges semmilyen segédanyagot e-mail-ben küldened, azt személyes találkozáskor elegendõ átfutnom. (Ettõl még az a jó és a hatékony, ha mindent átküldesz, ami egyszerűen elküldhető.)
Extrém tananyagok esetén azonban feltétlenül bármilyen elérhetõ információt (tematika, ZH, órai-, elõadási jegyzet) kérlek, a fenti címre továbbíts!
Támpontnak:
Normál: pl.: BGF, OE, SZIE: Statisztika, Analízis
Extrém: pl.: ELTE, BME Gráfelmélet, Formális nyelvek és automaták; ELTE absztrakt algebra; BME parciális differenciálegyenletek
_____________________________________
Érettségik (közép- és emeltszint): Akármilyen szintrõl is indulsz el, az érettségi követelményrendszere az, ami a célt megszabja. Együttes munkánk során általában fokozatosan mindketten egyre jobban érezzük, hogy melyik területen kell az ismereteket bõvíteni, melyik esetben igényli a cél az otthoni gyakorlást. Bár rögzített cél, hogy a vizsga megírására az elvárt szintre képessé válj, az, hogy az érettségi hátterében lévõ matematikai ismereteket milyen részletességgel és mélységgel tárgyaljuk, részben tudásodtól, részben érdeklõdésedtõl is függ.
_____________________________________
Általános iskola (évközi): Minél fiatalabb valaki, annál hétköznapian értelmesebben, nyitottabban közelít egy feladathoz, témához. Másrészt a kicsiknek sokkal személyesebb, érzelmibb a viszonyuk azzal, mint egy tapasztalatokkal rendelkezõ felnõtt korúnak. Ahhoz, hogy megértsük egymást, nekem kell alkalmazkodnom az õ nyelvéhez, gondolkodásmódjához.
Termésszetesen sokat lehet tanulni egy gyerektõl kérdéseibõl, válaszaiból is. Megdöbbentõ a gyerekek sokszínû, egyéni gondolkodásmódja, amit semmiképp sem elfojtani, hanem kibontakoztatni, továbbérlelni érdemes. Ebben a romlatlan tanulási állapotban megkockáztatom, hogy még minden oktatás egyben tehetséggondozás is.
_____________________________________
Középiskola (évközi): Általában jelentõs hiányosságok, gondok esetében keresnek meg. Sok esetben a feladat kettõs, mert a tananyag szerkezete miatt mindig az éppen aktuális dolgozat formális teljesítése a külsõleg adott cél. Jogos, hogy egy bukás közeli helyzetbõl elõször ki kell tudni kecmeregni, és csak azután lehet építkezve, stabilan sikereket elérni. De még ez esetben is az a hatékony, ha az adott tananyaghoz szükséges korábbi ismereteket megerõsítjük a „túlélésig”, miközben a stresszt csökkenteni kell a sikerek átélésével.
Egy meglévõ közepes vagy jó matematikai alap esetén az új tananyagnál fontos a háttér, a megértés és a probléma megélése. A formális elvárások idõre történõ teljesítése gyorsítható a begyakorlással, a megoldható feladattípusok bõvítésével.
_____________________________________
Tehetséggondozás: A versenyekre (Zrínyi, Bólyai, Arany Dániel, OKTV) történõ felkészülések esetén, a várt feladattípusok sikeres megoldásán túl, általánosabbnak tartom a célt. A tehetség kibontakoztatása, az alkotás élménye, a tudás-, és ötletbázis növelése, az asszociációs képesség javítása az elsõdleges. Az apróbb gyengeségek, jellegzetes hibák közös kiszûrése is a felkészülés fontos részét képezi.
A tehetséggondozás azonban nem csak a versenyekrõl szól, sőt az igazi tehetséggondozás biztosan nem arról szól. Ha valaki versenyekre szeretne készülni, szívesen segítek benne, de fontosnak tartom az egyéni sajátosságok megismerését, azon területek megtalálását, amelyekben a tehetség igazán otthon érzi magát, ezek igazán szabad kibontakoztatását.
Adataim
- Cím:
- Budapest
- Telefonszám:
- 06702891369 06-30/503-0127
- Tanít saját helyszínen?
- Igen: ELTE Pázmány Péter sétány 1/A , I. ker. Batthyany u.
- Házhoz megy?
- nem
- Vállal csoportos oktatást?
- Igen, max. 8 fő
- Vállal online oktatást?
- igen
Tanított tárgyaim
Tárgy | Szint | Óradíj |
---|---|---|
Algebra | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Analízis | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Bevezetés a matematikába (ELTE) | Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Differenciálszámítás | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Diszkrét matematika | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Filozófia | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 2000 Ft / 60 perc |
Fizika | Általános iskola, Középiskola | 5000 Ft / 60 perc |
Formális nyelvek | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Gazdasági matematika | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Gazdasági számítások | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Geometria | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 4500 Ft / 90 perc |
Gráfelmélet | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Kombinatorika | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Komplex számok | Főiskola, Egyetem | 5000 Ft / 60 perc |
Lineáris algebra | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Matematika | Általános iskola, Középiskola, Érettségi / Felvételi | 3600 Ft / 45 perc |
Matematika alapjai (ELTE) | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Matematikai logika | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Mátrixszámítás | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Statisztika | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Számelmélet | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Valószínűségszámítás | Középiskola, Érettségi / Felvételi, Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Véges matematika | Főiskola, Egyetem | 6000 Ft / 60 perc |
Üzenet küldése
- Statisztika tanár BUDAPEST
- Statisztika tanár BUDAPEST, online oktat
- Formálisek tanár BUDAPEST
- Formálisek tanár BUDAPEST, online oktat
- Analízis tanár BUDAPEST
- Analízis tanár BUDAPEST, online oktat
- Diszkrét matematika tanár BUDAPEST
- Diszkrét matematika tanár BUDAPEST, online oktat
- Algebra tanár BUDAPEST
- Algebra tanár BUDAPEST, online oktat
- Gazdasági matematika tanár BUDAPEST
- Gazdasági matematika tanár BUDAPEST, online oktat